9/14/2020 Minicase I

Einstein said it: “No Problem Can Be Solved From The Same Level Of Consciousness That Created It.”

Het team is nog druk bezig met de eerste minicase en heeft besloten om meerdere persona's op te stellen om zo een beter inzicht te kunnen krijgen in de doelgroep aangezien wij het gevoel hadden dat er nog niet genoeg focus lag bij de gebruikers. Na afloop zijn we aan de slag gegaan met de Backcasting methode en deze te gebruiken als een soort van roadmap om zo de gewenste toekomstvisie concreet over te kunnen brengen naar de opdrachtgever. Deze is op zijn beurt omgezet naar een presentatievideo voor de donderdag, waarbij ik zelfs de voice lead had ! 👌😜

Donderdagochtend hebben we de laatste dingen van de presentatie afgerond en later op de dag hebben wij deze gepresenteerd aan de opdrachtgever. Deze was er zeer over te spreken aangezien hij ook een man van strategie is, dit was ook de reden dat we voor deze methode hadden gekozen, omdat dit in voorgaande gesprekken al naar voren kwam. Hiernaast kregen we de feedback van Tjerk om in plaats van een video te delen, gewoon echt te gaan presenteren, omdat het op deze manier toch wat persoonlijker overkomt en er tussendoor meer interactie kan plaatsvinden, wat ik heel goed kan begrijpen en zeker anders ga aanpakken de volgende keer! 

Op de vrijdag zijn met het team van de minicases aan de slag gegaan in Figma. Hierbij was het de bedoeling dat je een cross platform muziek app opzet. Dit was een erg leuke uitdaging en ik merkte dat het al weer een tijdje geleden was dat ik überhaupt Figma had gebruikt dus ik moest wel wennen. Hiernaast kwam ik er ook achter hoe handig het kan zijn om een stijldocument aan te maken voordat je echt aan de slag gaat met je prototype. Op deze manier creëer je een betere workflow en werkt het alleen maar efficiënter en kan je het er zo bij pakken wanneer je het nodig hebt ( of delen met andere designers, wanneer je in een groter project werkt).





Reacties