21/09/2020 'Skill em all'

De kickoff ging van start met met de tutorial week of zoals ik het ken (en beter vind klinken) de 'Skill em all' Week. Zoals de naam al zegt bezig gaan met onze skills en verder te ontwikkelen. Hierbij hadad ik besloten om mij te gaan focussen op redesignen van Progress. Het leervolgsysteem waar NHLSTNEDEN gebruik van maakt. De reden hiervoor is omdat ik zelf het erg lastig vind om in een oogopslag mijn progressie in te kunnen zien net als vele anderemedestudenten ( heb ik vernomen) 

In eerste instantie ben ik aan de slag gaan met het redesignen van Progress dmv Powerapps. Dit is een programma onderdeel van Microsoft 365 waar mijn huidige opdrachtgever ook mee werkt. Hierbij heb ik meerdere tutorials bekeken en documentatie gelezen, naarmate de tijd verstreek merkte ik dat het mij niet zou gaan lukken om binnnen 1 week een redesign op te zetten binnen PowerApps.

Hierop heb ik besloten om contact op te nemen met Tjerk om zo concreet mogelijk te blijven en te vragen welke stappen ik nu het beste kon ondernemen omdat ik vastliep. Hierop heeft hij mij aangeraden om het boek Designing for emotion van Aaron Walter te lezen en deze theorie te implenteren in het redesign van Progress. 

Vrijdag hadden we de pitches voor TGIF. Hierbij kon je jezelf voorstellen of je eigen project presenteren naar anderen toe en die kunnen dan ervoor kiezen om deel te nemen.



Reacties